View Full Version : weer een moord...

Marianne
11-02-2004, 09:59 AM
Ik was niet dol op Theo van Gogh, maar ik vind dat dit niet kan! :(

Peter
11-04-2004, 04:56 AM
ik mocht die vent al helemaal niet maar die buitenlanders moesten maar eens gauw oprotten,vooral die niet willen WERKEN voor geld,weg met die rommel zodat ik ook veilig kan leven

ik haat moslims niet maar nu heb ik echt het idee dat ze de wereld gaan veroveren met die belachelijke praatjes van ze,en nou dat bush weer is gekozen zorgt voor nog meer ongein,ach,tegen wie praat ik nou eigenlijk? we hebben al zo'n "fijne" regering,NOT

Marianne
11-04-2004, 08:45 AM
ben het niet met je eens, Peter.
Wel vind ik dat mensen die zo fanatiek aan hun eigen geloof, normen, waarden en cultuur vasthouden op moeten rotten, wat doe je in dit land als je zo blij bent met je eigen land en cultuur, denk ik dan.
Maar de meeste buitenlanders zijn nog steeds mensen die hier helemaal niet achter staan, het is een klein groepje dat het verpest voor de rest.

Sphere
11-06-2004, 07:55 PM
Het is een trieste zaak.

Ik denk toch dat 90% van die mensen hele normale nette mensen zijn en maar een klein deel die het verpest voor de anderen. Maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat die groep die het verpest voor anderen steeds groter word. Zo las ik laatst dat een groep marokanen in een buurthuis alle computers kapot hebben geslagen omdat ze van mening waren dat die computers van hun waren en dat die oudjes die er weekelijks een paar uur achter mogen moeten oprotten. helaas zie je steeds meer van dit soort zaken in de media. Ik vraag me dan ook af of dit altijd al zo is geweest of dat de media een verkerd beeld geeft door misdaden van dit soort bevolkinggroepen extra nadruk te geven. immers sensatie verkoopt. Ik vind niet dat je alle mensen over een kam mag strijken. zo las ik net op fok dat toch 70% van de marokanen vind dat moskee-en zoals al Tawheed moeten sluiten.

Marianne
11-06-2004, 10:34 PM
ik denk wel dat zowel media als politie meer aandacht heeft voor allochtonen, en dat dat al langer zo is.
Voorbeeld:
zo'n 9 jaar geleden was ik er getuige van dat een aantal kinderen aan de overkant van de straat de ruiten stuk sloegen van een leegstaand winkelpandje, en vervolgens met stalen stokken naar binnen gingen en alles kort en klein sloegen.
Ik belde de politie, en de politieman zei dat ze er snel aan zouden komen.
Hij vroeg mij om een beschrijving van de daders.
Ik beschreef de leeftijden waarop ik ze schatte, en vertelde watvoor jassen ze droegen.
Oom agent: "jaja, maar watvoor kinderen zijn het, blank of zwart?"
Waarop ik antwoordde dat het hele groepje uit blanke kinderen bestond.
Toen bleek de politie ineens geen tijd te hebben om langs te komen... :rolleyes:
Dus ja, vooroordelen spelen ook bij dit soort dingen een rol, en de kans dat een kleurling wordt opgepakt als hij iets fout doet is waarschijnlijk groter dan dat een blanke opgepakt wordt.

MaGiCSuN
11-06-2004, 11:38 PM
eerlijk gezegd heb ik nooit wat van theo van gogh gehoord over die uitspraken dus ik vraag me af of het allemaal wel zo erg is ? Deze jongen was ook niet buitenlands btw, het was een jongen geboren en getogen in nederland en ging zich pas op latere leeftijd na de dood van z'n moeder verdiepen in de islam. Dus het zijn niet altijd 'de buitenlanders'

ik blijf me altijd verbazen op de manier waarop de 'buitenlanders' voor tv komen en praten over 'respect dit' en 'respect dat' maar waar is die respect dan?

Laten ze eerst maar die moskee's opdoemen die al die negatieve dingen onder de jongeren brengen. De jongeren zijn het probleem niet, maar de verhalen die ze worden aangepraat in die moskee's, dat zijn de problemen. Als jij in zo'n land was geboren en je vanaf dag 1 had gehoord dat mensen doden die een andere mening dan jezelf hebben goed was wist je ook niet anders. Net zo goed als die jongens in Irak die een geweer normaal vinden, want ze weten gewoon niet beter.

Bij deze moordenaar was het dan wel anders, want die wist wel beter aangezien hij pas later de islam ging lezen etc.

en ja, je mag niet over 1 kam scheren. Ik ben zelf in turkije geweest voor 2 weken en vond het er geweldig. De mensen daar zijn super vriendelijk en doen absoluut geen kwaad. Je kan dus wel zeggen dat de meeste 'slechte' hier zitten (en in andere landen, we zijn niet de enige heus niet). We hebben gewoon teveel goed gevonden, en doen niks. Toen van gogh was vermoord was de hele avond op wel 6 zenders praat programma's en discussies op tv. Maar ik denk dan "wat schiet je er in godsnaam mee op?". Praten heeft in deze situatie in mijn ogen absoluut geen zien, doen wel. De overheid moet eens actie ondernemen in plaats van altijd in die suffe conferenties te gaan zitten discussieren over ' een oplossing' die al jaren duurt.

en ja, bush is weer back en dat is enorm ^^^^ haha
"I THINK IT'S FINE, AS LONG AS IT'S CHRISTIAN PRAYERS. ANYTHING ELSE IS UN-AMERICAN."
-GEORGE W. BUSH [HIS THOUGHTS ON PRAYING AT SCHOOL FOOTBALL GAMES]

en dat moet dan president zijn, sure ...

Marianne
11-07-2004, 09:34 AM
Die quote zou ik haast in mijn signature zetten. Wat een mongool!

Over Turken: het zijn zelden Turkse jongeren die problemen geven hoor. Fanatieke moslims komen onder de Turkse bevolking vrij weinig voor, zowel hier als in Turkije.
Ik denk dat heel veel goede Turken ook hier zitten.

MaGiCSuN
11-09-2004, 01:59 PM
ja daar heb je wel gelijk in. Ik haal 2 dingen door mekaar haha. Van ouderwets enzo zitten veel turken hier, die nog hoofddoekjes dragen etc. Terwijl in turkije zie je meiden gewoon met mini rokjes rondlopen etc. Maar daar gaat het allemaal niet om haha

in doetinchem (kortbij waar ik woon, ongeveer 15 minuten rijden met de auto) is een man om 8 uur 's morgens vermoord toen hij de hond uitliet. reden nog onbekend. Gewoon vermoord door iemand die er 'toevallig' langskwam. Waar moet het in godsnaam heen in dit land en deze wereld?

edit:

Moslimgroepering dreigt met aanslagen in Nederland
Een radicale moslimgroepering dreigt met aanslagen in Nederland na de aanvallen op islamitische instellingen de afgelopen week. Het gaat om de Islamitische Tawhid Brigades. De bedreiging staat op een website die vaak door radicale islamieten gebruikt wordt. (bron: RTL Nieuws)

bron: www.tvgids.nl

en ik ga morgen naar amsterdam. fun *not*

Marianne
11-09-2004, 04:44 PM
in doetinchem (kortbij waar ik woon, ongeveer 15 minuten rijden met de auto) is een man om 8 uur 's morgens vermoord toen hij de hond uitliet. reden nog onbekend. Gewoon vermoord door iemand die er 'toevallig' langskwam. Waar moet het in godsnaam heen in dit land en deze wereld?
ze hebben de vermoedelijke dader al te pakken. Een vrije TBS'ser :rolleyes:
Als het tenminste over hetzelfde geval gaat.

En ja, als die moslims nou weer aanslagen op NL doelen gaan doen zijn we helemaal mooi klaar, kunnen ze net zo goed een atoom bom op dit landje gooien...

Sphere
11-10-2004, 12:33 PM
Het is weer lekker bezig in nederland als ik zo zie wat er allemaal gebeurd in Den Haag. Ik hoop maar dat het een beetje goed afloopt en dat ze niet zichzelf opblazen tijdens de inval ofzo

Marianne
11-10-2004, 01:19 PM
vannacht ook een Islamitische school afgebrand... waar eindigt het geweld? :(

Sphere
11-10-2004, 02:04 PM
vannacht ook een Islamitische school afgebrand... waar eindigt het geweld? :(

r zijn zoveel islamitische gebouwen in de fik gezet dat ik de tel kwijt ben :confusion

Marianne
11-10-2004, 06:30 PM
moet je je voorstellen h.oe die kinderen zich voelen, die daar op school zitten. Met name kinderen zouden zich veilig moeten voelen in onze maatschappij :(

Sphere
11-10-2004, 09:11 PM
ij een brand in de katholieke Wethouder Van Eupenschool in Eindhoven is deze avond tenminste één klaslokaal geheel in de as gelegd. Vermoed wordt dat de brand, die omstreeks acht uur ontstond, is aangestoken. Volgens de brandweer is er een brandend voorwerp naar binnen gegooid.

Doordat de brandweer snel ter plaatse was, was de brandhaard al gauw onder controle. Desondanks heeft de school veel rook- en waterschade opgelopen. Door de brand kunnen de leerlingen in ieder geval donderdag niet naar school.

Het is de derde keer deze week dat een school in Noord-Brabant dicht moet door brandstichting. Gisteren werd een islamitische basisschool in Uden volledig in de as gelegd. Maandag was er een explosie op een islamitische school in Eindhoven.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/48172

tblijft maar bezig :(, nooit gedacht dat deze moord zoveel verschillende reacties vooral door verschillende bevolkinggroepen op andere zou oproepen.

je bent als zo iemand niks beter dan die fundamentalisten

Marianne
11-11-2004, 12:30 PM
je bent als zo iemand niks beter dan die fundamentalistenHelemaal mee eens! Wat een rot-week voor dit land :(

MaGiCSuN
11-12-2004, 07:57 PM
wij zitten wel te foeteren op die lui, maar ik zeg altijd maar h/oe erg iemand jou iets aandoet, je mag nooit iemand hetzelfde aandoen of zelfs erger. Daarmee laat je het niet verdwijnen. Natuurllijk moeten we wel wat doen, maar niet op deze manier..

Ja marianne we hebben het over hetzelfde. Toevallig zei m'n ma het toen we er langs kwamen lopen waar die man was vermoord. Mensen die vastzitten moeten ze ook vasthouden. Geen "proefverlof" of wat dan ook, dan hadden ze maar nix moeten uitvreten. Je zit vast of niet, niet van allebei wat haha

Marianne
11-13-2004, 09:11 AM
...Geen "proefverlof" of wat dan ook, dan hadden ze maar nix moeten uitvreten. Je zit vast of niet, niet van allebei wat haha
Ben ik het niet mee eens. Sommige mensen kunnen wel terug keren in de maatschappij, en dat moet je dan gedoseerd doen, anders gaat het zeker mis.
(Ik denk overigens dat veel minder mensen die kans zouden moeten krijgen dan nu het geval is, zeker zeden- en geweldsmisdrijven, die daders doen het heel vaak weer, en als het mensen zijn die kinderen misbruiken vind ik dat je ze helemaal nooit meer los mag laten.)

Maar in dit geval was het advies van de psychologen/psychiaters om deze dader (nog) niet op de maatschappij los te laten. De rechters hebben dit advies naast zich neergelegd, met alle gevolgen van dien...

Lien
11-14-2004, 11:46 AM
Ik ben dan wel van België, maar hier is het niet echt veel beter. Ik geloof wel dat er niet veel buitenlanders zijn die zo doen, maar als ze hier maar kome om te overvalle en om te stele of zelfs vermoorde, moge die gerust naar hun eigen land terugkere !!! :mad:

Sphere
11-14-2004, 01:48 PM
Ik ben dan wel van België, maar hier is het niet echt veel beter. Ik geloof wel dat er niet veel buitenlanders zijn die zo doen, maar als ze hier maar kome om te overvalle en om te stele of zelfs vermoorde, moge die gerust naar hun eigen land terugkere !!! :mad:

Ik denk wel dat er momenteel een verschil zit tussen belgie en nederland.
In nederland waren het tot voor kort (voor zover men wist) allemaal afzonderlijke zaken die weinig met elkaar te maken hadden. Nu blijkt er een hele groep achter te zitten die ook stuen heeft in het buitenland. Ook de moord op van gogh is wat anders dan een normale moord. het was een aanslag op onze democratie en op onze vrijheid van onze mening. Het was dan ook eigelijk de bedoeling om nederland bang te maken zodat ze geen kritiek meer durfen te uiten op de islam. Voor zover ik weet is het in belgie toch iets minder georganiseerd, iig van wat ik gehoord heb van de belgische mensen die ik ken. Niet dat dat nou minder erg is natuurlijk.

Marianne
11-14-2004, 04:33 PM
Ik weet het niet hoor, voor hetzelfde geld vindt er morgen in België een soortgelijke moord plaats en blijkt het fundamentalistische netwerk wat we nu aan het ontdekken zijn zich helemaal niet te beperken tot ons eigen kleine landje - België is ten slotte vlakbij.

MaGiCSuN
11-14-2004, 04:39 PM
in elk land zitten wel connecties die te maken hebben met dat netwerk. Wie had ooit gedacht dat er zo'n grote aanslag zou gebeuren in madrid spanje? dat kon toch alleen maar gebeuren in amerika? zo dachten we altijd wel...

het probleem zit em ook vaak in het "turken en marokanen" gebeuren. Als we iemand "een turk" noemen voelen ze zich aangesproken, terwijl ze dat toch ook gewoon zijn? als je iemand "frans" noemt of "amerikaan" is er niks aan de hand. Ja dat zal dan wel weer aan mij liggen :P

Marianne
11-14-2004, 06:58 PM
Nogmaals, het zijn niet de Turken die dit soort dingen doen hoor. Als je zegt: 'Turken en Marokkanen' heb je het echt over verschillende groepen.

Sphere
12-19-2004, 02:41 PM
Ik kon het niet laten, daarom post ik toch dit bericht:

edit: omdat we ook hele jonge bezoekertjes hebben op dit forum, moest ik dit deel van je bericht verwijderen - maar dat wil zeker niet zeggen dat we het dood moeten zwijgen, het is belangrijk dat mensen weten h.oe ze in Iran met vrouwen omgaan!

~ marianne

K krijg zelf ook steeds meer neigingen om de islam te haten als je berichten als deze leest. h.o.e kunnen mensen elkaar zoiets aandoen? wat heeft zij in godsnaam misdaan?

MaGiCSuN
12-19-2004, 03:11 PM
Nogmaals, het zijn niet de Turken die dit soort dingen doen hoor. Als je zegt: 'Turken en Marokkanen' heb je het echt over verschillende groepen.

en dat bedoel ik dus. Ik noem een voorbeeld en gelijk springen we erop :)
we kunnen gewoon niet meer normaal over dit soort dingen praten ..

Marianne
12-19-2004, 05:06 PM
K krijg zelf ook steeds meer neigingen om de islam te haten als je berichten als deze leest. h.o.e kunnen mensen elkaar zoiets aandoen? wat heeft zij in godsnaam misdaan?
Als er een god bestaat dan hoop ik dat degenen die haar dit aan hebben gedaan in elk geval naar de hel gaan :(